Sikap baik & prihatin seorang guru muda yang cantik membantu membalut meja pelajar telah membawa padah apabila ada 5 org pelajar nakal telah bertindak merakam bahagian…. !!! Lebih buruk lagi rakaman itu telah menjadi VIRAL !!!

Guru Wanita Bantu Balut Meja, Tapi 5 Orang Pelajar NAKAL Ambil Kesempatan Merakam… !!!| Polis mengenal pasti lima pelajar tingkatan tiga di sekolah menengah di ibu negara yang bertindak merakam dan menyebarkan video bahagian dalam kain baju kurung seorang guru wanita, Isnin lepas.Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Mohd Sukri Kaman berkata video itu dirakam menggunakan telefon bimbit pada 8.30 pagi ketika guru bahasa Inggeris berkenaan sedang membalut meja pelajar di dalam kelas.

“Rakaman video berdurasi tujuh saat itu tular dalam kalangan pelajar tingkatan tiga di sekolah tersebut dan guru itu hanya mengetahui perkara tersebut setelah dimaklumkan oleh guru displin yang membuat pemeriksaan Rabu lepas,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Susulan itu, Mohd Sukri berkata guru berkenaan membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi semalam. Beliau berkata setakat ini, polis telah merakam percakapan dua pelajar tingkatan tiga sekolah itu yang dipercayai menyaksikan kejadian bagi membantu siasatan. Katanya kes disiasat di bawah Seksyen 509 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 kerana mengaibkan kehormatan seseorang dan berkelakuan tidak senonoh. — Bernama

BAKAL SUAMI MENGHILANG DI HARI PERNIKAHAN 3 BULAN BERLALU AKU DAPAT BERITA YANG MENGEJUTKAN

Bakal Suami Menghilang Di Hari Pernikahan. 3 Bulan Berlalu Aku Dapat Berita Yang MENGEJUTKAN !!! | Untuk para pembaca, saya harap kisah saya dijadikan iktibar untuk semua, jangan risau karangan saya tak akan buat anda semua pening bila membacanya.

– Gambar sekadar hiasan –

Majlis perkahwinan lagi berbaki 1 minggu saja lagi, Kad jemputan sudah diedarkan, mak andam, katering pelamin baju semua sudah ditempah dan dibayar, family yang lain sudah ada yang bermalam di rumah saya untuk majlis yang dinantikan oleh keluarga saya, malam berinai, yang cukup membuatkan jiwa saya jadi kacau air mata berlinang tak henti sebab rombongan pengantin lelaki yang sepatutnya datang ke kampung saya tapi masih belum muncul, Ya Allah lagi beberapa jam majlis akad nikah, inai di jari kaki dan tangan sudah pun merah, pelamin nikah indah siap diruang tamu rumah dengan lampu malap nampak romantik, keluarga sibuk bergotong royong didapur untuk majlis akad nikah esok hari.

Hati sudah menjadi tak tentu arah, saya hubungi tunang tapi malangnya hp off, pakcik dan makcik tunang saya langsung tak nak jawab panggilan saya, dalam hati saya dah yakin dia tidak akan datang ke majlis saya. Majlis akad nikah akan diadakan selepas waktu zohor, yaa betul sangkaan saya, mereka tidak datang, Ya Allah swt,menangis sedih ketika itu bukan disebabkan saya tidak jadi kahwin tetapi sedih melihat mak bapak ahli keluarga dan adik beradik saya yang sepatutnya gembira tetapi bertukar sedih hampa kecewa dan malu.

Tanpa berpikir panjang seawal pukul 7 pagi saya kumpulkan ahli keluarga terdekat saya gagahkan diri beritahu mereka yang si lelaki tidak akan datang, mak dan ayah saya cepat batalkan majlis sanding yang sepatutnya di buat didewan yang telah di tempah, termasuk pelamin, katering, mak andam dan juga photographer, dalam masa yang sama saya sangat tidak tahu menahu apa sebab dia tak nak hadirkan diri walhal perbelanjaan kahwin semua dia yang berikan, ketika bertunang family dia datang membawa duit belanja kahwin dan juga hantaran bertunang.

Saya bersyukur walaupun dalam keadaan begini family masih rasional dan mereka beranggapan si lelaki sudah beristeri sebab tu tidak munculkan diri, majlis ditukar dengan kenduri kesyukuran. ahli keluarga semua bersimpati pada saya, tidak kurang juga ada yang menghina dan mencemuh saya seolah2 saya yang bersalah. Saya masih waras, saya masih sayangkan keluarga saya, tidak terpikir untuk membunuh diri atau melarikan diri kerana saya sangat yakin pasti ada hikmah dsebalik semua ini.

Selang seminggu si lelaki menghubungi saya, bermacam alasan yang dia beri, family saya yakin pasti ada perkara yang dia sorokkan, dengan cara baik family putuskn tali pertunangan dengan tunang saya melalui panggilan telefon dengan cara yang baik, ramai juga yang menyuruh ayah saya untuk failkan saman, tapi ayah dan mak enggan dan mereka yakin pasti ada balasan yang lagi setimpal yang akan dia perolehi selepas ini.

3 bulan selepas kejadian tersebut saya terima panggilan dari seorang perempuan, memaki, menghina dan mencaci saya dengan kata kesat, saya pelik hairan bin tekejut, kenapa saya kena maki hamun tiba, saya dengan tenang membaca semua caci maki perempuan tersebut, rupanya dia isteri kedua kepada bekas tunang saya, dia tuduh saya merampas suami dia, dalam keadaan tu, saya nak gelak dan nangis pun ada, bukan apa dia tuduh saya rampas padahal saya tak jadi kahwin pun dan saya tidak tahu menahu pun yang dia sudah beristeri dua dan mempunyai anak seorang berusia 1 bulan .

Saya mangsa penipuan, oleh lelaki penipu yang bersumpah bahawa dia bujang, kalau perempuan lain maybe boleh jadi gila sebab tak jadi kahwin. Selepas isteri dia dah puas maki hamun saya, saya send semua bukti gambar pertunangan, majlis rewang, pelamin nikah inai dan persiapan kahwin yang lain terutama sekali kad jemputan kahwin, tak cukup dari tu semua bukti resit pembayaran/perbelanjaan persiapan kahwin saya send dengan isteri dia, tekejut tak terkata si isteri, saya jelaskan dengan nada yang lembut tanpa berkasar walau sedikit pun saya faham perasaan dia sebagai perempuan, saya slowtalk dengan dia agar dia tidak salah faham dengan situasi saya, alhamdulillah dia terima dengan baik, dan dia sedia bermadu dengan saya katanya dia yakin saya perempuan yang baik untuk suami dia tapi Oh Tak Mungkin cukup dengan apa yang bekas tunang buat pada saya dengan keluarga saya, cukup memalukan saya.

Dipendekkan cerita, kawan saya telah send keratan akhbar pada whatpapps saya, tekejut juga bila saya terbaca akhbar tu, si lelaki telah ditangkap polis kerana menipu tak perlu la saya aibkan apa penipuan yang telah dia buat sehingga dimuat naik dalam surat khabar tak kurang juga diviralkan di facebook, keluarga saya menadah tangan tanda syukur pada Allah swt akhirnya dia terima balasan atas apa yang telah dia lakukan selama ini, dalam kegembiraan tersebut mak n adik saya menangis melihat wajahnya yang terpampang di surat khabar, walaupun masih marah tapi.

Kredit:-KRT

Sumber: eksidenz

Sumber: apekecoh

Roomate Baik Sgt. Saja Selongkar Almari Dia n Terjumpa Sesuatu Yg Buat Aku TERNGANGA

Assalamualaikum dan Salam kemaafan, Nama Aku ISB,aku ex-iium jugak, tapi aku x smbung dgree dekat UIA, so Aku further dkt IPTA lain.Kisahnya mcm ni,Aku diterima masuk ke satu IPTA Malaysia ni,Aku rasa bersyukur sangat dapat ke situ,sebab situ IPTA impian aku dari kecil,padahal UIA lagi power sikit,ye lah tarbiyyah diaa lain mcm sikit… Actually aku lari tak nak sambung iium sebab aku tak tahan wehh,aku tak suka hidup cara islamik sangat,aku suka sempoi je,aku still solat so on. So aku decide stop dri UIA, Aku ingat dapatlah lari dari dakwah dan tarbiyyah ni tpi aku silap rupanya…

Allah takdirkan aku dapat roomates yang sangat islamik,aku budak engineering dia budak sains sosial amik Kaunseling , Bila first day aku daftar aku masuk,aku masuk second intake, Bila aku masuk je dorm tu perghh Aku terkejut dengar bakal roomates aku tengah mengaji, Aduuhh,masa tu aku cakap dalam hati ” Alaaa,ni bukan uia,nak ngaji2 bagai”, Bila aku bagi salam,dia terus stop ngaji and datang kt aku,dia perkenalkan nama dia kat aku, Nama dia dirahsiakan,so aku kenalkan diri aku..





Kanak² Di Syria Mati Dibunuh Dengan GAS SARIN. Doktor Ini Dedah Sengsara Mangsa Sblm MAUT !!!

Kanak² Di Syria Mati Dibunuh Dengan GAS SARIN. Doktor Ini Dedah Sengsara Mangsa Sblm MAUT !!! | Seperti diceritakan oleh FB Dr Taufiq Razif (LINK). Tersentap kejap saya bila dapat tahu 10 kanak-kanak mati dibunuh dengan gas jenis Sarin oleh pihak Russia di Syria. Korang tahu tak kesakitan yang kanak-kanak tu terpaksa alami?

Gas jenis Sarin ni bukan senjata biasa. Sarin ni dikategorikan sebagai Senjata Pemusnah Massa ( Weapon Of Mass Destruction ).

Gas jenis Sarin ni memang takde bau dan rasa tapi efeknya sangat dasyat! Kanak-kanak yang terkena gas ni akan merasakan dadanya mulai mengetat, pandangan akan mulai kabur, hidung akan mulai berair dan berhingus. Selepas tu kanak-kanak tu akan mula muntah-muntah, badan mulai kejang-kejang seperti orang kerasukan, kencing dan najis akan berhamburan keluar tanpa dapat ditahan dan akhirnya lumpuh tak bermaya.

Selepas tu hanya dalam 1 hingga 10 minit je kanak-kanak tu akan terhenti nafasnya dan pergi buat selama-lamanya. Itu la kedasyatan serangan Russia pada kanak-kanak kecil yang mungkin sebaya dengan anak-anak kita semua.

Mujur lah Tuhan datangkan pada kita seorang Hero Malaya yang bernama Musa Nuwayri, Pengasas dan Penulis buku Tangisan Syria Di Bumi Jordan. Beliau buat satu keputusan ‘berani gila’ untuk buat Konvoi Ambulans Ke Syria pada akhir bulan April ni padahal ambulans ni la sasaran utama jet regim kejam di Syria sana.

Apa pun saya doakan semoga Hero Malaya ni diselamatkan oleh Tuhan di sana. Tak ramai anak muda yang berani macam Musa Nuwayri ni. Cuma sekarang ni Musa Nuwayri perlukan pertolongan kita sikit. Beliau tak mintak kita ikut dia pun tapi cukup la sumbang sedikit rezeki yang Allah bagi tu untuk dia beli ambulan untuk misi beliau kali ni.

Masa Jumaat 31 Mac 2017, sumbangan yang terkumpul baru mencecah RM 40,038.5. Musa Nuwayri masih memerlukan dalam RM 60, 000 lagi untuk mencukupkan target RM 100, 000 untuk membeli sebuah ambulan untuk dibawa ke Syria. Jadi tolong, demi rasa kemanusiaan dan kasih sayang kita semua, tolong sebarkan mesej ni pada seluruh penduduk Malaysia. Tarikh akhir kutipan cuma ada beberapa hari je lagi ni. Tolong sebarkan ye.

Sumbangan rasmi ke :

Persatuan Cinta Syria Malaysia
Maybank : 562834640983
Tarikh Akhir Kutipan : 15 April 2017

** Semoga yang SHARE pun akan dikira sebagai sumbangan kita disisi Allah. Tolong share semua. Musa Nuwayri dan Syria perlukan pertolongan kita semua.

** Saya Dr Taufiq Razif sendiri jamin 100% maklumat dan no akaun di atas adalah benar belaka. Jangan takut untuk menyumbang ye.

Sumber : FB Dr Taufiq Razif

Gambar : FB Musa Nuwayri

Ngerii…18 Bulan Tahan Derita, Doktor Terkejut Keluarkan 232 Gigi Menyeramkan dari Dalam Mulut !

Seorang remaja lelaki terpaksa menahan derita setahun lebih gara-gara mulutnya ditumbuhi 232 gigi yg sangat mengerikan….setelah menjalani pembedahan, kesemua doktor yg terlibat terkedu dan tergamam dgn apa yg mereka temui…setelah diselidik, rupa-rupanya lelaki ini pernah …………………

Lihat Video Sepenuhnya

7 Bahaya Gigi Berlubang Jika Dibiarkan

Gigi adalah salah satu organ terpenting yang dimiliki oleh manusia dan hewan, karena merupakan organ pertama yang dibutuhkan untuk mengawali proses pencernaan. Ketika makan, maka makanan yang masuk ke dalam mulut akan dikunyah dan juga dihaluskan dengan bantuan gigi, agar kemudian menjadi mudah untuk ditelan dan kemudian dicerna oleh organ-organ pencernaan di dalam tubuh, seperti usus dan juga lambung. Selain membantu mengawali proses pencernaan, gigi juga terkadang memiliki manfaat lain, diantaranya adalah sebagai tolak ukur kesehatan dan perawatan diri individu. Apabila seseorang memiliki gigi yang bersih dan juga terawat dengan baik, maka hal ini dapat menunjukkan bahwa orang tersebut adalah orang yang sangat menjaga kesehatan tubuhnya.

Gangguan pada gigi

Namun demikian, ternyata banyak sekali masalah masalah yang dapat menghampiri kesehatan gigi anda. Dan juga sebagian besar dari masalah-masalah yang mempengaruhi kemunculan masalah tersebut, yakni diakibatkan  akibat dari kurangnya perawatan pada gigi anda, salah satunya tidak rajin menggosok gigi. Hal inilah yang menyebabkan banyak kuman yang menempel dan juga menyebabkan gangguan pada gigi. Berikut ini adalah beberapa ganguan kesehatan yang dapat menyerang gigi anda :

Gigi berlubang
Karang gigi
Abrasi gigi
Gigi kuning dan tidak sehat

Salah satu jenis gangguan dan juga penyakit yang dapat menghampiri gigi anda, dan juga sepertinya merupakan salah satu gejala yang paling sering menyerang gigi anda adalah gigi berlubang. Ya, tidak hanya pada anak – anak saja, gigi berlubang juga ternyata gampang sekali menyerang orang dewasa. Penyebab utama dari gejala gigi berlubang ini pada dasarnya hanya satu, yaitu kebersihan mulut yang tidak terjaga dengan baik, sehingga dapat menyebabkan gigi yang berlubang.

Penyebab gigi berlubang terutama karena kuman dan bakteri yang menyebabkan gigi menjadi berlubang. Gigi berlubang, meskipun terdengar sepele, ternyata dapat berbahaya. Hal tersebut bisa menimbulkan beberapa gangguan kesehatan dan apabila tidak disembuhkan dengan segera akan menjadi menyebar dan menjadi titik lubang yang lebih banyak.

Ngerii…Kemaluan Lebam Selepas Sedar dari Pengsan, Guru Lelaki Trauma Dirogol 4 Orang Murid Perempuan


“Sy tak sedar apa-apa, cuma bila sedar, kemaluan sy terasa sakit..rupa-rupanya lebam…apa yg sy ingat sebelum pengsan, sy tumpangkan 4 org murid perempuan pulang ke rumah…tiba-tiba mereka arahkan sy lalu jalan kecil…seorang daripada mereka tekap sy dgn kain daripada belakang….”
Seorang guru lelaki terkejut melihat keadaan kemaluannya yang lebam selepas sedar dari pengsan dipercayai dirogol empat orang remaja perempuan.
Guru lelaki yang berasal dari Zimbabwe, tersebut menceritakan bahwa ia mengalami pelecehan seksual selama berjam-jam oleh empat perempuan berkulit terang yang masing masih dipercayai pelajar.
Dalam kejadian yang berlaku jumat kelmarin,dia menumpangkan 4 remaja wanita  dalam perjalanan balik kerumah menaiki kereta.

Kemudian salah seorang wanita menyuruhnya masuk jalan kecil sebelum berhenti,secara tiba tiba salah seorang dari mereka membekap mulutnya dari belakang dengan kain yang membuat ia tidak sedarkan diri.

Pihak polis setempat yang membuat siasatan mendapati mangsa memakai kereta Toyota Quantum,empat penumpang wanita berkenan adalah buronan polis yang sudah beberapa kali melakukan pelecehan seksual terhadap lelaki di kawasan itu.
Bulan lalu sahaja terdapat 3 lelaki yang menjadi mangsa,dipercayai empat wanita itu memiliki bisnis menjual sperma lelaki.
Alasan mereka menumpang kereta orang lain dengan mengatakan ingin menjemput seorang rakan dan kemudiannya mengalihkan rute perjalanan mereka.
Beberapa mangsa berkata bahwa salah seorang dari perempuan itu pasih berbahasa Ndebele,sesekali mereka bercakap dengan bahasa yang tidak dipahami.
Guru yang menjadi mangsa berkata,sebelum ia dibekap salah seorang wanita sempat memberikan sebotol minuman,ketika ia sedarkan diri ia berada di semak samun dengan keadaan telanjang dan kemaluannya lebam lebam. ia kemudian bergegas ke dalam kereta dan melaporkan kejadian kepada pihak polis.
Sebelumnya mangsa mendakwa bahwa ia pernah melihat gadis berkenan sebelumnya dan mereka juga pernah cuba menggodanya.

Wanita Ini Membunuh Anaknya Dengan Memasukkan Ke Dalam Mesin Basuh… Apabila pembunhan itu diketahui suami dan keluarganya… Wanita itu pula di bakar hidup-hidup

Soeara Rakjat, Peristiwa. Dua hari terakhir, publik dikejutkan oleh sebuah postingan dalam bentuķ foto dan video di jejaring sosial Facebook. Dalam salah satu foto, nampak seorang balita yang tewas mengambang di dalam mesin cuci. Selain itu, nampak sebuah video yang menayangkan kerumunan orang yang sedang menghakimi seorang wanita.

Postingan netizen ini cukup menghebohkan hingga belasan ribu netizen pun turut berbagi kiriman ini. Menurut pengunggahnya, anak kecil yang tewas di mesin cuci tersebut di bunuh oleh ibu kandungnya sendiri.

Sementara itu, kerumunan massa adalah warga yang emosi dan lantas menghakimi sang ibu hingga membakarnya. Peristiwa tragis tersebut menimpa seorang anak Balita. Ia dibunuh ibu kandungnya yang memasukannya ke dalam mesin cuci hingga tewas.

Video yang menayangkan peristiwa penghakiman massa terhadap wanita pun kini viral di jejaring sosial. Selain itu, video ini juga sudah menyebar luas di situs berbagi video youtube. Meski demikian, tak sedikit yang menyebut bahwa video dan foto yang beredar adalah dua peristiwa yang berbeda.

Meski menuai kontroversi, namun video dan foto-foto yang diunggah oleh seorang netizen ini langsung viral. Sayangnya, si pengunggah sendiri tidak menyebutkan kapan dan dimana lokasi dari peristiwa ini. Berikut video Facebook yang menghebohkan tersebut:
Namun demikian, menurut pemberitaan beberapa media yang belakangan muncul menyebutkan, suami dari wanita atau ayah dari anak malang ini mengaku bukan sekali ini saja isterinya menganiaya anaknya. Seperti dirilis oleh Tribunkota, wanita ini juga sering mabuk-mabukan dan membeli narkoba secara diam-diam. BDLV/TM

Ditegur Oleh Juruwang Kerana Kanak² Ini Beli Patung Hitam. Jawapan Kanak² Ini Buat Juruwang Itu TERDIAM !!!

Ditegur Oleh Juruwang Kerana Kanak² Ini Beli Patung Hitam. Jawapan Kanak² Ini Buat Juruwang Itu TERDIAM !!! | Sophia Brenner ialah seorang kanak-kanak perempuan yang berusia dua tahun dan bercita-cita untuk menjadi seorang doktor. Jadi tidak hairanlah apabila ibunya, Brandi, ingin membelikan hadiah untuknya, tiada apa yang dia mahu selain anak patung doktor. Hadiahnya ini meraikan dia yang sudah pandai untuk ke tandas sendiri.

Namun apa yang mengejutkan ialah reaksi juruwang di kaunter bayaran. Juruwang tersebut bertanya kepada Sophia sekiranya ini anak patung yang dia mahu.

Apabila Sophia mengangguk tanda ya, juruwang itu mengatakan anak patung itu tidak menyerupai dia dan terdapat banyak lagi anak patung lain yang menyerupai Sophia.

Hal ini kerana, anak patung yang dipilih oleh Sophia itu berkulit gelap.

Brandi telah muatnaik pengalamannya itu di laman Instagram dan ianya telah dikongsi secara viral di laman Facebook. Pengalaman itu, dan jawapan Sophia kepada juruwang itu membuatkan ramai terpegun dengan kebijaksanaannya.

Sophia dan anak patung yang dihadiahkan oleh ibunya, Brandi

Ibunya, Brandi berkongsi pengalaman di laman Instagram. Jawapan Sophia yang membuatkan juruwang itu terus terdiam mendapat respons hebat di internet.

Apabila juruwang itu memberi cadangan untuk dia memilih anak patung lain yang menyerupai kulitnya yang lebih cerah, Sophia menjawab;

“Anak patung ini memang menyerupai saya. Dia doktor dan saya juga doktor. Saya cantik dan dia juga cantik. Nampak rambutnya yang cantik? Atau stetoskopnya?”

Juruwang itu tadi terdiam dan tidak memberi apa-apa lagi komen tambahan.

Brandi tadi yang sangat marah dengan kata-kata juruwang itu tadi bangga dengan jawapan anaknya. Dia yakin bahawa semua manusia cantik, tidak kira apa jua jenis warna kulit.

Kisah yang dikongsikan oleh Brandi ini mendapat respons baik daripada semua. Tidak kurang juga ada yang berkongsi pengalaman mereka sendiri dan gambar anak-anak mereka bersama anak patung.

“Ini anak saya bersama anak patungnya. Dia amat sukakan anak patungnya dan berkata kulitnya berwarna perang seperti coklat! Saya tidak faham kenapa budak perempuan hanya patut bermain dengan anak patung yang menyerupai mereka.”

“Saya suka bagaimana kanak-kanak tidak mementingkan warna. Ini anak saya bersama anak patungnya.”

Kebanyakannya juga berkongsi rasa bangga mereka terhadap Sophia kerana bijak berkata-kata dan berjaya menetapkan pendiriannya. Mereka berasa dia mempunyai minda yang terbuka dan memuji ibu bapanya kerana telah membesarkan anak perempuan yang yakin bersuara.

Sumber : Era Baru